Ekonomi

Impossible Foods 2-3 yıl içinde nakit artışı veya halka arz hedefliyor

Bitki bazlı et alternatifleri konusunda uzmanlaşmış bir şirket olan Impossible Foods Inc. önümüzdeki iki ila üç yıl içinde likiditesini artırmak için potansiyel bir ilk halka arz (IPO), bir satış veya diğer sermaye artırma faaliyetleri de dahil olmak üzere çeşitli stratejik seçenekleri değerlendiriyor. CEO Peter McGuinness, şirketin bu hedefe ulaşma konusunda esnek bir yaklaşıma sahip olduğunu ifade ederek, “Halka arza mahkûm olmak istemiyorum” dedi.

Soya bazlı popüler ürünleriyle tanınan şirket, pandemi sırasında talepte bir artış yaşadı ve McDonald’s (NYSE:MCD) ve Yum Brands gibi büyük fast-food zincirleriyle dağıtım anlaşmaları yaptı. İmza ürünlerinden biri olan Impossible Whopper, Burger King’de yer alıyor. Daha önce 2021 yılında Impossible Foods’a 10 milyar doların üzerinde değer biçebilecek bir halka arz planlamasına ve 2021’in sonlarında 500 milyon dolarlık başarılı bir finansman turuna rağmen, şirket şu anda tüketici davranışında bir değişimle karşı karşıya.

Rekor gıda enflasyonunun ortasında, tüketiciler konserve etler de dahil olmak üzere daha uygun fiyatlı alternatifleri tercih ediyor ve bu da bitki bazlı seçenekler için pazarı etkiliyor. Bu değişim, bu alandaki rakiplerden biri olan ve 2019’daki halka arzından bu yana hisseleri önemli ölçüde gerileyen Beyond Meat’i özellikle etkiledi.

Walmart’ta 6,78 dolara satılan 12 onsluk Impossible kıyma paketi gibi Impossible Foods ürünlerinin fiyatı, satışta kilosu 5,37 dolara satılan geleneksel kıymaya kıyasla daha yüksek. McGuinness, değişen tüketici alışkanlıklarına yanıt olarak, şirketin perakende varlığını genişletme stratejisini özetledi; Whole Foods’a çoktan girmiş ve dolar mağazaları aracılığıyla dağıtım yapmayı düşünüyor.

Şirket Ocak ayında dağıtımında %25’lik bir artış gördü ve Costco gibi kulüp mağazalarında güçlü bir varlık da dahil olmak üzere erişimini genişletmek için aktif olarak çalışıyor. Pazara uyum sağlama çabalarının bir parçası olarak Impossible Foods markasını da güncelledi ve kolesterol içermeyen ürünlerinin besinsel faydalarını vurguladı.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

McGuinness, çevresel faydaların tek başına tüketicinin ilgisini yeterince çekmediğini kabul ederek pazarlama stratejisinde bir değişikliğe gittiğini belirtti. Şirketin doğrudan tüketici ihtiyaç ve tercihlerine hitap etmeye odaklandığını belirten McGuinness, “Gezegene öncülük etmiyoruz çünkü yeterli sayıda insan bunu önemsemiyor” dedi.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu