Haber

Algida Türkiye, Ford Otosan işbirliğiyle şehir içi lojistik operasyonlarında elektrikli araç kullanan ilk marka oldu.

Türkiye’nin dondurma üreticisi Algida, Ford Otosan işbirliğiyle %100 elektrikli Ford E-transit araçlarını dağıtım ağına ekleyerek ses getirdi. Araçların teslim töreni Unilever Türkiye, Algida ve Ford Otosan yetkililerinin katılımıyla Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleştirildi.

Dünyada 100 yılı aşkın, Türkiye’de ise 30 yılı aşkın süredir dondurmanın keyfini milyonlarla paylaşan Algida, “Mutlu İnsanlar ve Mutlu Gezegen” misyonu çerçevesinde küresel karbon salınımını azaltmak hedefiyle şehir içi dağıtım filosunu elektrikli araçlarla yenilemeye başladı.

Ford Otosan iş birliği ile Algida filosuna katılan Türkiye’nin ilk tam elektrikli hafif ticari aracı E-Transit, Ford Türkiye İş Alanı Başkanı Özgür Yücetürk tarafından Unilever Türkiye ve Orta Doğu Dondurma Genel Müdürü Toloy Tanrıdağlı ile Unilever Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Doğu Tedarik Zinciri ve Müşteri Operasyonları Lideri Graham Sommer’e teslim edildi. Algida bu adımla Türkiye’de %100 elektrikli dondurma araçlarını şehir içi filosuna ekleyen ilk marka oldu. Algida depolarında elektrikli araçlar yeşil enerji ile şarj edilecek. Algida’nın şehir içi dağıtım filosu 2025 yılı sonuna kadar %100 elektrikli araçlarla tamamlanacak.

Unilever Türkiye ve Ortadoğu Dondurma Genel Müdürü Toloy Tanrıdağlı, “Dağıtım ağımıza kattığımız yüzde 100 elektrikli araçlarımızla,  Operasyonumuzdaki karbon salınımını yılda yaklaşık 125 ton azaltmayı hedefliyoruz. ” söz konusu. Tanrıdağlı, “Türkiye’nin dondurma üreticisi Algida olarak memnuniyetimizi hem ülkemiz hem de dünya ile paylaşıyor, dünyanın lider dondurma şirketi olarak sorumluluklarımızın bilincindeyiz. Geçen yıldan bu yana dünyada 3 milyon, Türkiye’de 260.000 dondurma dolabımızın yılda tükettiği toplam enerjiyi hesaplayıp yenilenebilir enerjiye çevirerek ekosistemimize duyduğumuz saygıyı gösteriyoruz. Kabinlerimizin tükettiği enerji kadar yenilenebilir enerji üreten tesisleri de tamamlayarak karbon ayak izimizi azaltmayı hedefliyoruz. I-REC yenilenebilir enerji sertifikası ile satın aldığınız elektriğin uluslararası piyasalarda yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlandığını belgeliyoruz. Bugün Ford Otosan işbirliği ile Türkiye’nin ilk elektrikli araçlarını şehir içi araç filomuza dahil ettik. Operasyonumuzdaki karbon salınımını yılda yaklaşık 125 ton azaltmayı hedefliyoruz.” söz konusu.

Unilever Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Doğu Tedarik Zinciri ve Müşteri Operasyonları Lideri Graham Sommer, “2039 yılına kadar değer zincirimizde net sıfır emisyon hedefimize doğru emin adımlarla ilerliyoruz.”söz konusu . “Unilever olarak, 2030 yılına kadar operasyonel emisyonlarımızı sıfırlamak ve 2039 yılına kadar maliyet zincirimizde net sıfır emisyona ulaşmak için bilime dayalı hedefler belirledik. Filolarımızda elektrikli araçlara geçiş yapmak bunun en temel parçalarından biri. Algida markamız, Türkiye’de yüzde 100 elektrikli E-Transit araçlarını filosuna katan ve dağıtım operasyonlarında kullanan ilk marka oldu. Önümüzdeki 5 yıl içinde direkt dağıtım filomuzun tamamını elektrikli araçlara dönüştürmeyi hedefliyoruz ve bu dönüşümü Türkiye’deki elektrikli araç altyapısının geliştirilmesi ile ülke genelindeki iş ortaklarımızla yürüttüğümüz operasyonlarımıza da taşımak istiyoruz.” söz konusu.

Araçların dönem teslim töreninde Ford Türkiye İş Alanı Başkanı Özgür Yücetürk, Unilever çatısı altında dondurma devi Algida ile iş birliği yapmaktan duyduğu mutluluğu paylaştı. ; “Elektrikli mobiliteye bağlılıkları için Algida’ya en derin şükranlarımı sunuyorum. Birlikte, karşılıklı maliyet yaratmak ve sürdürülebilir büyümeyi desteklemek için çalışıyoruz. E-Transit, üstün verimliliği, üstün performansı ve ileri teknolojik özellikleri ile otomotiv sektörünün elektrik dönüşümüne öncülük etme vizyonumuzun en seçkin simgelerinden biridir. Elektrikli mobilitenin faydalarını tam olarak benimserken, iş taleplerini aktif olarak karşılamak için daha fazla esneklik ve güven sunarak filo kullanıcılarını güçlendirir. Kısacası ticaretin sadece bugününde değil, geleceğinde de taraf tutuyor.” sözleriyle dile getirdi.

Unilever markalarından Algida, bu adımla Unilever’in İklim Geçişi Eylem Planı’nda yer alan 2039 yılına kadar net sıfır sera gazı emisyonu hedefine de destek veriyor. 2020’lerde ve 2030’larda, birincil odağını sera gazı emisyonlarını azaltmaya ayarlar. Algida, Ağustos 2023’ün prestijiyle filosuna dahil ettiği 20 araçla başladığı şehir içi elektrik dağıtımını, önümüzdeki 5 yılda tüm direkt dağıtım ağına yaymayı hedefliyor.

Türkiye’nin dondurma üreticisi Algida, memnuniyeti paylaşmaya devam ederken, hem ülke hem de gezegen için mutlu bir gelecek sağlamak amacıyla sürdürülebilirlik alanındaki faaliyetlerine hızla devam ediyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-pinarhisar.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu